Gillesstugan

Gillesstugan är belägen på Kroppkärr i Karlstad, på Östra Infarten 43. Lokalen kom i Hembygdsgillets ägo 1982 och är föreningens hemvist och övningslokal under terminerna. Här finns en stor danssal, kök (installerat 2018) / matplats samt träslöjdsal och vävstuga. Max 100 personer är tillåtet i lokalen, som har handikappramp och handikapptoalett.

Gillesstugan används för föreningens egna verksamheter och kan på andra tider hyras av egna medlemmar och av andra föreningar för egna arrangemang. Om annan än medlem önskar hyra lokalen krävs att en medlem går in som garant för hyresgästen. Dvs går i god för att det är en skötsam hyresgäst som kommer att lämna lokalen i gott skick. Medlemmars möjlighet att hyra eller gå in som garant gäller från andra året som medlem.

Bokning för första halvåret öppnar mitt på höstterminen och bokning för andra halvåret öppnar mitt på vårterminen så att föreningens egna verksamheter kan planeras först.

Hyreskostnader för Gillesstugan
Vardag kväll 450 kr
Fredag kväll 1.650 kr
Lördag kväll 2.500 kr
Hel helg 3.850 kr
Vardag dagtid, pris efter överenskommelse.

Hyresbokningar är bindande. Avbokning 2–8 veckor innan hyrestillfället debiteras till 50%. Avbokning mindre än 2 veckor innan hyrestillfället debiteras till 100%.

Kontakta oss via mail för information och bokningsförfrågan:
bokagillesstugan (at) hembygdsgillet.se    (OBS att Gillesstugan stavas med två s!)
OBS! LÄS TEXTEN HÄR OVAN FÖRST.
Det kan ta några dagar innan du får svar.

Gillesstugan Google MapsVisa Gillesstugan, Hembygdsgillet i Karlstad på en större karta