Medlemsavgifter i Hembygdsgillet i Karlstad för 2023:

Som medlem i Hembygdsgillet får du tillgång till en rad möjligheter och medlemsförmåner, eftersom föreningen t ex har fest- och kurslokaler i Karlstad och en sommargård på Hammarö. Det kan säkert vara frestande att bli medlem bara för att kunna nyttja förmånerna, men de är förstås ämnade för medlemmar som deltar i föreningens liv och verksamhet och vi är tacksamma för att du respekterar detta.

Medlemsförmåner i form av till exempel rabatter och möjlighet att som medlem hyra våra lokaler får du tillgång till från andra året som medlem, liksom möjligheten att gå in som garant för en annan hyresgäst. Med detta sagt är du naturligtvis varmt välkommen att börja delta i någon av föreningens aktiviteter när som helst – och bli medlem.

Vuxen: 320 kr
Barn/ungdom t o m 25 år: 50 kr

Medlemsförfrågan görs på info@hembygdsgillet.se

Medlemsavgiften betalas in på Plusgiro 33 15 19-9. Ange namn och telefonnummer vid betalning. Ny medlem mejlar samtidigt namn, personnummer, adress och e-post för vårt medlemsregister till info@hembygdsgillet.se.

Kören Hembrygden drivs i Hembygdsgillets regi, i samarbete med Studiefrämjandet. Det betyder att du som deltar i Hembrygden ska vara medlem i Hembygdsgillet men också betala en terminsavgift till Studiefrämjandet. Prata med någon i körplaneringsgruppen för mer info.

Lämna en färsk e-postadress!
En av föreningens utgifter är portokostnader. Du som har e-post uppmanas därför att meddela din e-postadress, och även att uppdatera den om du byter e-post. Förutom att det sparar porto så sparar det en hel del arbete.

Hyreskostnader för Gillesstugan
Vardag kväll 450 kr
Fredag kväll 1.650 kr
Lördag kväll 2.500 kr
Hel helg 3.850 kr
Vardag dagtid, pris efter överenskommelse.
Medlemspriserna (gäller från andra året som medlem och vid eget bruk) får du som är medlem reda på när du mejlar din bokningsförfrågan.

Kostnader på Stenudden
För att gården ska vara så tillgänglig som möjligt för föreningen och dess medlemmar, hyrs den normalt inte ut för annat ändamål under sommarsäsongen.

Vuxen medlem: 90 kr/dygn, 525 kr/vecka
Medlem 2–18 år: 70 kr/dygn, 400 kr/vecka
Vuxen, ej medlem: 225 kr/dygn, 1.400 kr/vecka
2–18 år, ej medlem: 125 kr/dygn, 750 kr/vecka
Övernattning i båt/husvagn/bil: halv avgift enligt ovan
Dagbesök: frivilligt bidrag i “bössan” eller Swish: 123 626 04 26

Hembygdsgillet är ingen båtklubb. Båtplatserna på Stenudden är avsedda för medlemmar som är aktiva i verksamheten. I klartext vill vi alltså inte att någon blir medlem bara för att komma åt förmåner som t ex tillgång till båtplats. Möjlighet att ställa sig i kö finns från andra året som medlem. Vi hoppas på din förståelse för detta. Regler för båtplatserna finns här.
Båtplats hel säsong: 650 kr
Korttidsförtöjning: 25 kr/dygn

Vid tillfälle då det bedöms att det inte är en olägenhet för medlemmarna, t ex på försäsong eller eftersäsong, är det möjligt för sällskap eller medlem att hyra gården. Beslut tas av styrelsen från fall till fall. Pris fås på begäran.
För mindre arrangemang som inte upptar hela gården gäller följande priser (vid övernattning tillkommer avgift enligt dygnstaxa, se ovan):
Enskilda: 60 kr/person och dag (med medlem som ansvarig)
Företag: 120 kr/person och dag (minst 1.200 kr)