Stenudden

Gillesgården Stenudden är föreningens sommarparadis.

Badvik, bastu och brygga. Folk, fioler och föreningsliv. En grosshandlarvilla från 1913
på en egen udde i Vänern, där storstugan har öppen spis, väggmålningar, glasveranda
och 13 meter till taket. Med dansbana och grillplats vid vattnet.

GillesgårdenStenudden1937 satsade föreningen för framtiden och förvärvade Stenudden under stora ekonomiska ansträngningar. Idag är vi evigt tacksamma för det. Gården är ett sommarparadis tillgängligt för medlemmar och deras vänner, en kulturskatt väl värd att vårda.

Gården har sammanlagt 35 sängplatser som är möjliga att hyra för medlemmar och deras vänner, fördelade på några mindre rum och två sovsalar – “pojkarnas” och “flickornas”. För att hela gården och husen ska vara så tillgängliga som möjligt för föreningen och dess medlemmar, hyrs den normalt inte ut i sin helhet för andra ändamål under sommarsäsongen, i praktiken ungefär mellan skolavslutning och skolstart.

Bokningar för försäsong och eftersäsong kan vara möjliga från 1 mars, då föreningen hunnit grovplanera den egna verksamheten. Sådana förfrågningar hanteras av styrelsen.

Bokning av övernattning på Stenudden görs via förfrågan per mail.
Du kan själv kolla bokningsläget här.

Prislista

StenuddenMidsommarStångmarsch_2011