Tack för generösa bidrag till takbytet på Stenudden!

Nöjda bidragsgivarna Bengt Falemo från Kulturmiljöfond Värmland och Ulrika Ljunghaga från Swedbank tillsammans med Hans-Erik Persson, nöjd ordförande i Hembygdsgillet.

Under lördagen blev det officiellt uppmärksammat att vi kunnat genomföra takbytet med stöd från tre håll. Dels Kulturmiljöfond Värmland som bidragit med 250 000 kronor och dels Swedbank med 50 000 kronor genom Sparbanksstiftelsen Alfa. Men också med ekonomiskt bidrag från egna medlemmar och förstås en hel del ideellt arbete. Föreningen grundades 1922 och Stenudden köptes in 1937 under stora ansträngningar. Nuvarande medlemmar är djupt tacksamma liksom kommande generationer kommer vara.

Hans-Erik Persson, Bengt Falemo och Ulrika Ljunghaga fikar med Urban Fredholm, inventarie och tidigare ordförande i Hembygdsgillet.